Eindelijk in Kenia!! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Kiki Jonge - WaarBenJij.nu Eindelijk in Kenia!! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Kiki Jonge - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Kenia!!

Blijf op de hoogte en volg Kiki

01 September 2019 | Kenia, Kisumu

Woehoeeee, ik ben eindelijk in Kenia!!

Ik ben nu 3 dagen in Kenia en vind het nu al geweldig. De mensen zijn zo vriendelijk en het eten is heerlijk!! Ook al moet mijn maag erg wennen aan het eten haha.. 

Het verkeer hier is chaos, alles rijd door elkaar. Op de wegen lopen koeien, kippen en geiten. Iedereen steekt gewoon over zonder te kijken en mensen zitten met z’n 4e/5e op een scooter. Maar het schijnt dat er niet veel ongelukken gebeuren. 

Onze eerste dag was erg vermoeiend. We hadden natuurlijk een nachtvlucht achter de rug. Toen we aankwamen in Kisumu zijn we meteen doorgegaan naar ons huisje. Daar hebben we Milicent en Consulata ontmoet, zij zijn onze ‘black’ mama’s hier haha, zoals ze dat zelf zeggen. Ontzettend lieve en zorgzame mensen, we voelde ons meteen welkom! 

Milicent en Consulata hadden chapiti’s voor ons gemaakt. Dit is heel dun, plat brood waar je bijvoorbeeld Nutella of suiker op kan doen. Zijn heeel lekker!! 

Ook hebben we Sammy en Maurice ontmoet, zij zijn onze ‘privé’ chauffeurs. Zij brengen ons overal heen met hun Tuk Tuk’s. Dit kost 200 shilling (2 euro) per ritje. 

Verder hebben we die dag nog geld gepind, een simkaart gekocht en boodschappen gedaan.. Aan het einde van de dag waren we natuurlijk helemaal kapot want we waren al meer dan 32 uur WAKKER …! Dus zijn we om 21:00 uur gaan slapen en werden we om 9:00 uur s’ochtends weer wakker.

 

De volgende dag was het erg bewolkt dus was het perfect weer om de Masai markt te bezoeken. De Masai markt is een klein marktje waar Kenianen hun eigen gemaakte producten verkopen, zoals sleutelhangers, portemonneetjes, schilderijen, schaaltjes, tassen, slippers.. Allemaal onwijs leuke hebben dingetjes voor zo weinig geld!! Als je over de Masai markt loopt roept iedereen naar je sister, come here!! Want iedereen ziet hier elkaar als familie. 

Toen we thuis kwamen van de Masai markt, hebben we lekker bij het zwembad gelegen in ons compound. 

Vandaag werd ik erg misselijk wakker, gelukkig was dit na een paar uur weg want Mariël (onze Nederlandse begeleider in Kenia) en Amos (haar Keniaanse vriend) hadden ons uitgenodigd om te komen eten bij Dunga Hill Camp. En daar wilde ik natuurlijk heel graag mee naar toe.

Zij hadden voor ons typisch Keniaans eten besteld die we zeker moesten proeven. Het eten was heerlijk!! We moesten met onze handen eten en voor het eten bidden. Dit is gebruikelijk in Kenia. Dat ik met mijn handen moest eten was erg wennen maar het was eigenlijk ook erg gezellig om zo te eten. 

Na het lunchen hadden we een boottocht door de Lake Victoria. In dit meer zwemmen krokodillen, nijlpaarden, slangen en natuurlijk vissen. De kans was erg groot dat we nijlpaarden te zien zouden krijgen maar helaas hebben we ze niet gezien…

 

Morgen gaan we naar immigration, daar worden de papieren voor onze stages ondertekend. Daarna gaan we eindelijk naar onze stages!! Daar ben ik zoo benieuwd naar!! Ik ontmoet dan mijn stagebegeleidster en mijn klas. Woensdag begint mijn stage! 

Onderaan mijn verslag staan nog een aantal foto’s! 

Liefs, Kiki 


  • 01 September 2019 - 21:38

    Erna Dolle:

    Wat zul je het daar super naar je zin hebben.wat een ervaring.gr en liefs van ons

  • 01 September 2019 - 21:45

    Anita:

    Oh geweldig meis dat alles goed gaat en je er bent

  • 01 September 2019 - 21:45

    Brenda:

    Wat een mooi verslag lieverd!! Zo fijn dat je het geweldig vindt, megatrots op jou❤️

  • 01 September 2019 - 21:54

    Esther:

    Wat leuk dat je het naar je zin hebt ze mogen daar ook blij zijn met jou veel succes

  • 01 September 2019 - 21:59

    Dewi Klijn:

    Heeeey Kiki,

    Super fijn dat je het zo naar je zint hebt! En wat is dit al een super mooie ervaring die je hebt mogen meemaken! Gaaf!❤️

    Kusjess Dewi

  • 02 September 2019 - 11:39

    Ad De Jonge:

    hoi Kiki dat is nogal een mooie beschrijving van hoe het tot nog toe is gegaan geniet met volle teugen grt opa en oma

  • 02 September 2019 - 13:47

    Marieke:

    Gewoon prive chauffeurs hebben daar

  • 02 September 2019 - 13:48

    Marieke:

    Gewoon prive chauffeurs hebben daar

  • 02 September 2019 - 19:19

    Jean-Paul :

    Heeeej Kiki,

    Heel erg leuk om al jullie verslagen zo te lezen. Voor zover allemaal exact dezelfde belevenissen, maar ieder beschrijft het op zijn eigen manier. Maar wat heb jij er ook een leuk verhaal van gemaakt, het leest heerlijk weg, dus bedankt daarvoor. Je 'vertelt' helder wie wie is waardoor het verhaal goed is te volgen.
    Je hebt ook prachtige foto's gemaakt, een nog betere kwaliteit dan met een mobieltje. Vooral sommige details op een aantal foto's was lachen. Beelden die we hier niet snel tegen zullen komen, een gans of kip voor de slacht hangend aan de brommer en mensen die naakt de was aan het doen zijn in het Victoria Lake :-)

    Het afscheid op Schiphol was bijzonder, zeker met alle emotie die er bij kwam. Ik heb daar trouwens nog leuke foto's van met jou en je dierbaren, die ontvang je nog van me. De komende dagen opnieuw afscheid nemen, maar gelukkig nog 2 schoolgenoten direct in je buurt. Toch zal het ff wennen zijn. Ik ben héél blij dat sowieso jij bij Gwyneth in de buurt blijft. De komende dagen gaat het échte werk en normale levensritme komen, feitelijk waarvoor je deze uitdaging daar bent aangegaan.

    Succes met alles wat gaat komen en vooral genieten!

    Groetjes,

    Jean-Paul

  • 02 September 2019 - 20:24

    Debbie Rubbens:

    Hoi Kiki, wat een mooi en leuk verslag. Wat zal jij een hoop nieuwe en leuke ervaringen op doen. Geniet ervan, en we zijn benieuwd naar je nieuwe verhalen. Groetjes van ons vieren.

  • 02 September 2019 - 22:36

    Ilse Braat:

    Hoi Kiki, wat een enthousiast verhaal! Zo te lezen al veel indrukken opgedaan en in korte tijd ook al veel gedaan. Uiteraard ben ik nu al benieuwd naar jouw eerste ervaringen/belevenissen op jouw stageplaats. Een ding is zeker, ze gaan boffen met jou! Veel succes. Groetjes van ons allemaal.

  • 03 September 2019 - 17:48

    Miranda:

    hoi Kik

    wat een leuk verhaal , fijn dat je het leuk vind en laat je verrassen door de mensen en hun gewoontes.
    Succes en zet hem op.
    Groetjes

  • 05 September 2019 - 10:37

    Esther Aantjes:

    Hoi Kiki, leuk om je eerste ervaringen hier te lezen! Geniet van deze mooie leerzame en fantastische tijd!
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Reis Kenia

Hoooi!!

Mijn naam is Kiki de Jonge en ik ben 18 jaar oud. Ik volg de opleiding onderwijsassistent op het Kellebeek College waarbij ik in mijn 3e leerjaar zit. Tijdens mijn studie heb ik stage gelopen op het regulier en speciaal onderwijs.

Toen ik vanuit school de kans kreeg om 3 maanden stage te gaan lopen in Kenia, twijfelde ik geen seconde. Ik heb me meteen ingeschreven en een paar weken later mocht ik op gesprek komen bij N. dit gesprek was in het Engels, zo kon N. zien of ik me goed verstaanbaar zou kunnen maken in Kenia. Er mochten maar 6 leerlingen mee naar Kenia, dus het was nog spannend of ik überhaupt wel mee mocht. Na een paar weken kreeg ik een mailtje dat ik mee mocht!! Ik was onwijs blij want mijn vriendinnetje mocht ook mee!

Ik wil graag naar Kenia omdat ik de cultuur van Kenia beter wil leren kennen en ik wil graag weten wat de verschillen zijn in het onderwijs met Nederland en Kenia. In Kenia hebben de scholen namelijk geen geld voor schriften, pennen, werkboeken, theorieboeken etc. Ik wil graag zien hoe hun daarmee omgaan en wat hun oplossingen daarvoor zijn.
Veel kinderen in Kenia gaan ook niet naar school.. In Nederland heeft elk kind namelijk recht op onderwijs, dat hebben de kinderen in Kenia niet. Zij moeten werken in plaats van naar school gaan, zodat ze thuis een beetje rond kunnen komen.

In Kenia heb ik 2 stage adressen. Mijn eerste stage adres is in het 'rijke' deel van Kenia, in Kisumu. In Kisumu ga ik stage lopen op Joyland Special Education. Op Joyland krijgen kinderen met een beperking onderwijs. Hier loop ik 6 weken stage.
Mijn tweede stage adres is in het 'arme' deel van Kenia, in Rangala. In Rangala ga ik stage lopen in een babyhome, op een kleuterschool en in een weeshuis. Hier loop ik ook 6 weken stage.
In mijn tussenperiode ga ik op safari door de masai mara.

Wat onwijs leuk dat jullie mijn reis gaan volgen!!
29 augustus 2019 begint mijn avontuur. Tot dan!
Liefs, Kiki

Recente Reisverslagen:

03 December 2019

Na 3 maanden weer naar huis!!

25 November 2019

Afscheid Rangala

17 November 2019

Schilderen, schilderen en nog is schilderen

10 November 2019

Haarbandjes & Kaka Mega Forest

03 November 2019

Heftige week met veel indrukken
Kiki

Hooi!! Mijn naam is Kiki de Jonge, ik ben 18 jaar en ik woon in Roosendaal. Ik volg de opleiding onderwijsassistent waarbij ik in mijn 3e leerjaar zit. Voor mijn opleiding ga ik 3 maanden stage lopen in Kenia. Hier heb ik onwijs veel zin in! De eerste 6 weken loop ik stage op Joyland. Dit is speciaal onderwijs. De laatste 6 weken loop ik stage op de nursery school/babyhome en in het weeshuis. Ik ga van elke week een leuk verslagje maken en uploaden op mijn waarbenjij.nu 29 augustus begint mijn avontuur.. Tot dan!

Actief sinds 10 Juni 2019
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 4304

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2019 - 25 November 2019

Reis Kenia

Landen bezocht: